Kaj je joga?

Jogas-citta-vrtti-nirodhah (Sutra I.2., Patanjali) – Joga je preprečevanje uma od prevzemanja različnih oblik.

Tempo današnjega življenja nas sili k temu, da pozabimo na naš notranji svet. Vendar je dojemanje naše realnosti odvisno od poznavanje našega notranjega sveta, saj notranji svet ustvarja percepcijo zunanjega sveta. Stres, torej, ne prihaja iz zunanjega sveta, vendar je povezan z doživljanjem zunanjega sveta in našo sposobnostjo, da ostanemo v lastnem centru.

Glavni cilj joge je sprememba lastnega samozavedanja in odnosa do sveta. Gre za celovit sistem, ki vključuje razvoj zavesti in nadzor fizičnega telesa, čustev, uma, energije in posledično tudi medosebnih odnosov.

Pravzaprav gre za razumevanje zakonov narave skozi spoznavanje sebe. Ko spoznavamo zakone narave, se posledično spreminja tudi doživljanje samega sebe, drugih, okolice in celotne narave.

Štiri poti joge 

Obstajajo štiri poti (ali tradicionalne šole) joge. Lahko jim rečemo tudi štiri realnosti, ki jih poznamo: telo, um, čustvo in energija. Poti joge so tako razdeljene na:

  • Karma jogo (Pot akcije ali nesebičnega dejanja) / telo
  • Bhakti jogo (Pot predaje) / čustvo
  • Gnana jogo (Pot modrosti ali inteligence) / um
  • Raja jogo (Pot samo-kontrole) / transformacija energije

Celovitost zajema vse štiri poti.

Patanjalijevih 8 udov

  1. YAMAS (samodisciplina)

Yame se prakticirajo z namenom doseganja mirnih pogojev v lastnem umu:

  • Ahimsa ali nenasilje
  • Satyam ali resnicoljubnost
  • Brahmacharya ali zmernost
  • Asteya ali ne-kraja
  • Aparigraha ali neposesivnost
  1. NIYAMAS (izpolnjevanje dolžnosti do sebe)
  • Saucha ali čistost telesa
  • Santosha ali zadovoljstvo
  • Tapas ali vzdržnost
  • Swadhyaya ali samo-preučevanje
  • Ishwara Pranidhana ali predaja
  1. ASANAS – “Sthira Sukham Asanaam”: Sthira = stabilnost; Sukham = udobno, dober prostor. Opisuje kvalitete, ki morajo biti v ravnovesju, da je položaj lahko asana: Stabilnost brez napetosti in udobnost brez otopelosti.
  2. PRANAJAMA – osredotočenost na dihanje s ciljem imeti več prane v telesu. Prana vstopi v telo v trenutku ko se zgodi pozitivna sprememba v umu. 
  3. PRATYAHARA – umik čutov navznoter
  4. DHARANA – koncentracija
  5. DHYANA – stanje meditacije, ki se nam zgodi
  6. SAMADHI – Izkušnja enosti